יום שלישי, 23 בינואר 2018

לתפוס רוצח – עמרי אסנהיים

תיעוד מסע יוצא דופן של עיתונאי חוקר בעקבות רוצח שהצליח במשך שנים לחמוק מעונש
24/10/2016
לתפוס רוצח – עמרי אסנהיים
335 עמ’ – הוצאת כנרת זמורה ביתן

ז’אנר: פרוזה מקור


הפעם הראשונה שנתקלתי בשם "שמעון קופר" היה במרץ 2010 כששודר התחקיר "תעלומת האלמן הכפול מקיבוץ אייל" בתכנית עובדה בערוץ 2.
אני זוכרת שכראיתי את הכתבה לא הבנתי למה התחקיר נעשה על ידי מערכת עובדה ולא על ידי המשטרה.
המסע של עמרי אסנהיים התחיל שנה וחצי לפני שידור התחקיר במקום שהכי לא צפוי למצוא בו סיפור מעניין כלשהו - בגן ילדים. עמרי הגיע לאסוף את אחד מילדיו ואחת האמהות פנתה אליו ועוררה את סקרנותו לגבי מותה של חברתה ג'ני מלמד ז"ל שמתה בנסיבות מסתוריות.
הוא מתחיל לבדוק את הסיפור ומגלה כמה דברים מוזרים בהתנהגות של האלמן שמעון קופר. מסתבר שמייד בתום השבעה עאשר חזרו הבנות של ג'ני הבייתה הוא שונה ללא היכר - כל הרהיטים הוחלפו ואשה זרה הצטרפה אליהם - שמעון הציג אותה כמישהי שאמורה לעזור לו בעבודות הבית.
כיוון שנמצאו הרבה כדורים מסוגים שונים בזירה המשטרה ניסתה לבדוק ואף חקרה את קופר כחשוד במות אשתו. אבל כל הראיות שהוא הציג כולל הצהרות של בני משפחתו הבהירו למשטרה שאין לו קשר למותה של ג'ני, שכנראה הייתה בדיכאון והתאבדה.
אף אחד לא חשב לבדוק פרט קטן שהתברר בהמשך כמשמעותי. איך מתה אשתו הראשונה?
עמרי מתחיל לבדוק ומגלה שיש קווי דמיון מוזרים בין שני המקרים ועוד יותר מזעזע מכך - הוא מגלה שקופר היה נשוי גם לאשה שניה ובין לבין הוא מנהל כל הזמן רומנים עם עוד ועוד נשים.
הסיפורים שהוא מספר לאותן נשים ובני משפחתן הם די דומים - הוא איש מוסד בהווה או בעבר תלוי בסיפור שמתאים לו לסיטואציה. לפעמים הוא מספר שהוא היה שבוי בלבנון ולא סתם אלא ביצע בריחה מרשימה מאותו שבי. הוא מצליח להפיל בפח נשים שבסך הכל מחפשות קצת אהבה ומישהו להזדקן איתו.
אחרי שהתכנית משודרת מקבלת עליה טל בן אבן ,שהייתה אז מפקדת יחידת הונאה במרחב שרון, לבדוק את תיק החקירה כולל הממצאים החדשים שנראו בתכנית.
זה לוקח קצת יותר משנתיים שבסופן מוגש כתב אישום נגד שמעון קופר בגין רצח שתי נשותיו - אורית קופר ז"ל וג'ני מלמד קופר ז"ל.
ביוני האחרון התקבל פסק הדין - אשם

למרות שסוף הסיפור ידוע לקוראים עדיין זה סיפור מצמרר ומרתק. מדהים איך כל כך הרבה נשים ואנשים נפלו ברשתו והאמינו לכל מילה שלו, כולל הורי נשותיו וכולל בניו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...