יום שלישי, 23 בינואר 2018

גורלו של אפולו – ריק ריידן


התגעגעתם למחנה החצויים? הספר הזה הוא בדיוק בשבילכם
06/10/2016
גורלו של אפולו – ריק ריידן
320 עמ’, הוצאת זמורה-ביתן
ז’אנר: פנטזיה, נוער, מיתולוגיה 

תרגום: יעל אכמון

רקע קצר למי שלא מכיר את הסדרות הקודמות:
האלים היוונים והרומים לא באמת נעלמו מהעולם. גם בימינו מסתובבים ילדים "חצויים" שאחד מהוריהם הוא אל והשני/ה בן/ת תמותה. החצויים חיים כאן איתנו אבל בנוסף יש להם מחנה משלהם שאינו גלוי לעין אנושית - "מחנה החצויים" שם הם מתאמנים, לומדים ויוצאים להרפתקאות חובקות עולם. כל חצוי קיבל מההורה ה"אלי" שלו גם כוחות שקשורים כמובן לכוחות של האלים. פרסי ג'קסון למשל, הוא בנו של פוסידון אל הים ולכן הוא שואב את כוחו ממים.
רענון זיכרון קצר לסוף הסדרה הקודמת- אוקטביאנוס שהוא צאצא של אפולו עזר לגאיה לגרום למלחמה בין מחנות החצויים הרומים והיוונים, מה שכמעט והביא להשמדת המין האנושי.
הספר מתחיל ארבעה חודשים לאחר שהסתיים הקודם. זאוס מחליט להעניש את אפולו, הופך אותו לבן אנוש בדמות של נער בן שש עשרה, מגושם קצת ומלא חצ'קונים. הוא מושלך מהאולימפוס ללב ניו-יורק, שם הוא מתחבר לחצויה בשם מג ויחד הם יוצאים למחנה החצויים. למרות שאפולו עכשיו בן אנוש לחלוטין הוא עדיין נושא בתוכו זכרונות רבים מימיו כאל, והוא כן מצליח לראות את המחנה (שבדרך כלל לא גלוי לבני אנוש).
במחנה מסתבר לו שאמנם המלחמה נגמרה כבר לפני כמה חודשים אבל הדברים לא ממש חזרו לקדמותם. מערכת התקשורת - האיריסנט - אינה מתפקדת והגרוע מכל - אין נבואות חדשות.
למי שקרא את הסדרות הקודמות יודע שהחצויים לא יכולים לצאת למסע חיפושים בלי נבואה ואפולו שבין היתר הוא אל הנבואה מבין שעליו מוטלת המשימה הגדולה - למצוא את האורקל הנסתר ולשחרר את הנבואות חזרה לעולם.
אפולו נאלץ להתמודד עם גוף אנושי שמגביל אותו, עם חצויים שלא ממש סומכים עליו ועם יצורים חדשים שגם אנחנו הקוראים עוד לא הכרנו.
כמיטב המסורת של ספרי ריק ריידן, העלילה שופעת יצורים מיתולוגיים ומתובלת בסיפורי מיתולוגיה חדשים וישנים.
הספר מתאים לדעתי מגיל 10 – מיועד כמובן לכל אוהבי הפנזטזיה והמיתולוגיות השונות. הפעם לדעתי כן מחייב קריאה קודמת של הסדרות הראשונות אבל אם מישהו קרא רק חלק או ראה את הסרטים, אפשר להבין את הרעיון הכללי ולהתחיל בספר הזה.
הסדרות הקודמות של ריק ריידן (והמצויינות):
1. סדרת פרסי ג’קסון והאולימפיים – מתמקדת במיתולוגיה היוונית
2. סדרת גיבורי האולימפוס – משלבת בין המיתולוגיה היוונית לרומית
3. טרילוגיית משפחת קיים והאלים המצריים – מתמקדת כמובן באלים המצריים
4. מגנוס צ’ייס והאלים של אסגרד - מתמקדת באלים הנורדיים. יצא בינתיים רק הראשון בסדרה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...