יום שני, 22 בינואר 2018

היינו שקרנים – א’ לוקהארט

מותחן פסיכולוגי לנוער. סוחף קליל וסוף מפתיע!
12/04/2015


ספר מתח לנוער (מגיל 13 לדעתי מתאים בהחלט). בספר אנחנו מתוודעים למשפחת סינקלר דרך אחת הנכדות - קיידנס סינקלר. המשפחה היא משפחה אמריקאית ותיקה ועשירה שיש בבעלותה אי שלם בו הם נופשים כל קיץ בחופש. לכל אחת מהמשפחות יש בית משלה באי והבית הגדול הוא של הסבא והסבתא המארחים והבעלים של האי ושל כל הונה של המשפחה.
כמו בכל משפחה גם כאן יש בעיות משפחתיות כמו גירושין או לחילופין חתונה שההורים אינם אוהבים את החתן ועוד. אבל במשפחת סינקלר אסור לדבר על הדברים האלה אלא הכל מסיכה אחת גדולה - אין התמכרויות, אין פשעים והכי חשוב - אין כשלונות ואין טעויות.
הכל מתחת לשטיח כדי שאף אחד לא יראה.
"השקרנים" הם שלושת הנכדים הגדולים של המשפחה שבגיל שמונה מקבלים תוספת לחבורה את האחיין של אחת מבנות סינקלר(מהצד של בן זוגה כמובן) ומאז הם "השקרנים" ועושי הצרות באי.
כאמור הספר מסופר מנקודת מבטה של קיידנס הנכדה הבכורה של סבא סינקלר. היא עברה תאונה בפעם האחרונה ששהתה עם משפחתה על האי לפני כשנתיים אבל אינה זוכרת דבר מאותו קיץ. מאז התאונה היא סובלת מכאבי ראש קשים שיכולים להמשך גם ימים שלמים ומתופעות פסיכולוגיות שונות ומשונות.
היא מתעקשת לחזור לאי בקיץ הקרב ולבלות עם בני דודה ושאר בני משפחתה כפי שהיה תמיד ורק שם היא מתחילה לחזור אל עצמה או כך היא חושבת...

הספר סוחף מאד ואני מאמינה שגם מי שפחות נהנה מקריאה לא יוכל לעזוב אותו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...