יום שלישי, 23 בינואר 2018

את – קרוליין קפנס

מותחן מצמרר על אהבה אובססיבית

24/10/2016
את – קרוליין קפנס
382 עמ’, הוצאת כנרת זמורה ביתן

ז’אנר: מתח, אימה


ג'ו מנהל חנות ספרים. לכאורה האדם הכי חנון שיכול להיות. לא למד באוניברסיטה כי היה צריך לפרנס את עצמו אבל הידע שהוא רכש מספרים הוא פשוט עצום - יותר מכל בוגר אוניברסיטה בגילו.
יום אחד נכנסת לחנות בחורה צעירה ומושכת עד מאד בשם בק גווינביר וחייו וגם חייה משתנים מרגע זה.
בק היא כל מה שג'ו תמיד רצה - קשוחה, שנונה, סקסית בטירוף אבל יש גם כמה מגרעות - יש לה חבר ויש לה חברה קרובה שרוצה אותה רק לעצמה.
בק עצמה מגלה כי היא נמשכת אל הטיפוס הזה שכאילו תפור בשבילה - אוהב מה שהיא אוהבת ויודע להגיד תמיד את המילים הנכונות שהיא רוצה לשמוע.
מה שהיא לא יודעת שג'ו יעשה הכל אבל הכל כדי שהיא תהיה שלו ומה שג'ו לא יודע שגם בק מסתירה כמה סודות ממנו.
עד כאן ספר מתח טוב ואף מצויין אבל מה שהופך אותו לספר אימה מצמרר הוא העובדה שהוא מסופר מנקודת מבטו של ג'ו. ג'ו שמוכן לעשות הכל כדי שבק תהיה שלו.
בדרך כלל כאשר ספר מסופר מנקודת מבט של מישהו הקוראים מזדהים איתו ורוצים שהוא "ינצח", שהוא יזכה בבחורה ושכל בעיותיו ייעלמו בצורה כזו או אחרת.
כיוון שהספר מסופר בגוף ראשון על ידי ג'ו אין לנו ברירה כמעט אלא להזדהות איתו ולקוות שהוא לא ייתפס כשהוא עושה את כל הדברים שהוא עושה, אנחנו איתו לאורך כל הדרך, מהרגע שהוא פוגש את בק לראשונה וכל המסע שהם עוברים יחד. אנחנו איתו ולומדים להזדהות איתו וכועסים על אלה שמנסים לעשות לו רע.
לא פשוט להיכנס לראש של סטוקר ועוד להזדהות איתו, לוקח זמן עד שנכנסים לספר (לי לפחות זה לקחת קצת זמן) אבל אז אי אפשר להפסיק

"מהפנט ומפחיד... אף פעם לא קראתי ספר כזה" סטיבן קינג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...