יום שלישי, 23 בינואר 2018

אש וגשמי זעף – ויקטוריה סקוט

מה הייתם מוכנים לעשות אם מישהו שיקר לכם היה חולה במחלה שרק אתם יכולים להשיג עבורו את התרופה?
15/01/2017
אש וגשמי זעף – ויקטוריה סקוט
ז’אנר – נוער, הרפתקאות

336 עמ’, הוצאת מטר


מה הייתם עושים אם מישהו יקר לליבכם היה חולה ללא תקנה ורק אתם יכולים להציל אותו?
טלה (Tella) היא נערה בת שש-עשרה שכל מה שהיא רוצה זה שאחיה יחלים והיא תוכל לחזור לחיים נורמליים בעיר. לאחר שאחיה חלה, הוריה החליטו לעבור לגור בכפר, במקום נידח כמעט ללא קשר עם העולם החיצון, בתקווה שהאוויר הצח יעשה לו טוב.
הם מתנתקים מהעולם האלקטרוני – אין סמארטפונים, אין מחשבים והמכולת הקרובה ביותר היא במרחק 50 קילומטר.
יום אחד טלה מקבלת אזניה מסתורית שהקול הבוקע ממנה מזמין אותה להצטרף כמתמודדת “כופר הגפרית” – מירוץ המתקיים במקומות שונים כמו ג’ונגל, מדבר ים והרים. המנצח או המנצחת יכולים לזכות ב”תרופה” ולהציל את מי שהם אוהבים.
כמובן שטלה מצטרפת למסע המשוגע הזה – היא פוגשת בו מתחרים אחרים שחלקם מנסים לעזור אחד לשני וחלקם מנסים לגרום מתחרים האחרים ליפול – בסופו של דבר יהיה רק מנצח או מנצחת אחת ולכולם מחנה משותף – הם נשלחו כדי להציל מישהו אהוב ורק התרופה הזו יכולה להציל אותם.
אם התיאור עד כאן מזכיר לכם את משחקי הרעב אז אתם צודקים – המעטפת דומה מאד. אבל בכל זאת יש שוני באופי המשחקים, בכמות השחקנים וכמובן במטרת המשחק.
ההבדל הגדול הוא באביזר עזרה אותו מקבלים המתמודדים עוד לפני שהם יוצאים למסע – “פנדורה
כל משתמש בחר לפני צאתם לדרך ביצה ואין להם מושג מה יבקע ממנה וההפתעות שמגיעות כשהן מתחילות לבקוע מעניינות מאד. הפנדורה קשורה לבעלים שלה ויכולה לקרוא את מחשבותיו ואף לדעת מה הבעלים צריך לפני שהוא עצמו מבין ויודע.
השאלה הגדולה שמרחפת מעל כולם היא למה כל כך הרבה אנשים חלו במחלה המסתורית? האם העובדה שהוריה של טלה ניסו להתנתק מהולם קשורה למחלה של אחיה?
הספר מוגדר כספר נוער אבל כל מי שאוהב ספרי הרפתקאות יהנה מהספר.
אם אהבתם את משחקי הרעב הנאתכם מספר זה מובטחת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...