יום שני, 22 בינואר 2018

ארץ אבות – רוברט האריס

מה היה קורה לו היטלר ניצח?

09/11/2015
ארץ אבות מאת: רוברט האריס
ז’אנר: מתח

הוצאת כנרת זמורה ביתן 332עמודים

העלילה היא פרשיית רצח שמתרחשת בגרמניה הנאצית בשנת 1964. אין כאן טעות, מדובר על אירופה אחרת ועולם אחר. עולם בו היטלר ניצח ובנות הברית הפסידו.
הספר הזה מפחיד ואפילו מפחיד מאד. היו הרבה מאד מדינות במלחמה שנכנעו לנאצים מהר מאד כמעט בלי להלחם ואולי היה לעולם ובייחוד לנו העם היהודי הרבה מזל שהכל הסתיים כפי שהסתיים ולא אחרת.
למרות שבנות הברית ניצחו בסופו של דבר 6 מיליון יהודים נרצחו בשיטתיות מחרידה במטרה להשמיד את כל יהדות אירופה כולו והעולם שתק. העולם ידע, והעולם שתק ורוב האנשים במדינות שנכבשו שיתפו פעולה ולא ניסו לעשות דבר. גם ארה"ב ידידתינו הגולה בעולם לא עשתה דבר ולא הצטרפה למלחמה אלא רק כאשר תקפו אותה למרות הידיעות שהגיעו מאירופה.
אז תארו לכם את העולם כאשר אירופה כולה (או רובה) נאצית ועברו כבר 20 שנה מהתאריך שאנו מכירים כסוף המלחמה.
זאוויר מארץ הוא חוקר מטעם הקריפו (משטרת הפלילים של ברלין) שמגיע לזירת הפשע לאחר שהחליף חבר במשמרת. במהלך המלחמה הוא היה חייל בצוללת ושרת רחוק מהבית ולכן לא היה מודע לדברים שקרו כמו היעלמות של אנשים ועמים שונים וכשהוא חזר מהמלחמה המציאות ברחוב הגרמני השתנתה. גם העולם השתנה ואירופה היא עכשיו כולה מאוחדת סביב גרמניה ששולטת ביד רמה. כל מי שינסה לברוח לאחת ממדינות מערב אירופה יוסגר מייד חזרה לגרמניה, מה שהכיר כאירופה המזרחית אינו קיים יותר אלא חלק מגרמניה עד אחרי הרי האוראל. המטבע האירופאי היחיד הוא כמובן המארק וגם התקשורת נשלטת ביד רמה על ידי השלטון הנאצי.
חקירת הרצח מובילה אותו לתגליות שיכולות לא רק לשנות את חייו אלא יכולות לזעזע את העולם בכלל ואירופה בפרט. הוא נעזר בעיתונאית אמריקאית צעירה כדי לגלות את האמת שמתגלה כמזוויעה במיוחד והוא מבין שכל מה שחשב על גרמניה עומד להשתנות.
הספר יצא לראשונה בשנת 1992 ותורגם ל- 25 שפות ברחבי העולם. הוא יצא לראשונה בארץ ב- 1998 ולפני שנתיים לרגל 20 שנה יצא שוב במהדורה מחודשת עם הקדשה מאת המחבר שמספר על איך נולד ונבנה הספר.

ספר מתח לא קל לקריאה מצד אחד ומצד שני מראה לנו כמה טוב שאנחנו פה וכמה טוב שהמדינה שלנו קיימת כי מי יודע מה היה קורה אם היטלר היה מנצח





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...