יום שני, 22 בינואר 2018

ילדה של אחרים – עינת דנון

28/06/2015

יעל ואריק הם זוג רגיל - גרים ברעננה  ומגדלים את שני בניהם נועם וטל.
בוקר אחד יעל פותחת את הדלת ומגלה שהיא ירשה את נועה - ילדה של חברים שנהרגו בתאונת דרכים בקנדה. שבע שנים אחרי שבני וחלי השכנים שלהם בטורונטו מספרים להם שהם כתבו צוואה ובה הורישו להם את בתם, הנורא מכל קורה.
הם מצרפים את נועה לביתם ומשפחתם אבל במקביל מנסים להבין מה בדיוק הם עושים איתה.
נועה לא כל כך מצליחה להיקלט בארץ ויעל מחליטה לקחת אותה ולנסות למצוא לה בית חם בקנדה אצל החברים שהיא השאירה מאחור.
סיפור לא פשוט בכלל ורק מלראות את הילדה בתמונת כריכת הספר צריך להכין כבר קופסת טישו... הסיפור מסופר לנו כל פעם מנקודת מבט אחרת - יעל, נועה ואריק וכל נקודות המבט יחד נותנות תמונה מלאה יותר של הסיפור.
כשקראתי את הספר חשבתי כל הזמן מה אני הייתי עושה במקרה כזה והתשובה שישר קפצה לי לראש הייתה - ברור שהייתי לוקחת אותה אלי אבל כשהמשכתי לקרוא והבנתי את כל ההשלכות אמנם לא השתנתה לי התשובה אבל הבנתי שזה לא קל וברור בכלל.
איך מתמודדים עם ילדה שאיבדה את כל עולמה בלי יכולת אפילו להיפרד מהוריה, "נזרקה" למשפחה  שלא ראתה מאז שהייתה בת שלוש בארץ רחוקה וללא חברים וקשיי שפה.
הספר כתוב בצורה קולחת וכיף לקרוא אותו ולא ניתן להשאר אדישים לנועה המקסימה!

ספר ביכורים של עינת דנון - ואישית אני מקווה שהיא תכתוב עוד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...