יום שני, 22 בינואר 2018

כל מה שלא סיפרתי – סלסט אינג

ספר שחודר עמוק ונוגע בכל הנקודות הרגישות ביחסים שבין הורים לילדים
18/05/2016

כל מה שלא סיפרתי – סלסט אינג
ז’אנר: ספרות מתורגמת, דרמה

הוצאת: תמיר סנדיק, 277 עמ’



הספר נוגע בנקודות שרגישות אצל כל הורה - האם אנחנו באמת מכירים את הילדים שלנו ויודעים מה עובר עליהם והאם אנחנו באמת יודעים מה טוב יותר עבורם? האם לכוון אותם לכיוונים שאנחנו חושבים שנכונים עבורם ואם כן עד כמה לכוון ומתי הזמן לעצור?
זהו סיפורה של משפחה אמריקאית-סינית המתגוררת באוהיו של שנות השבעים. ההורים מגדלים 3 ילדים שמנסים להשתלב בחברה האמריקאית למרות הנראות האוריינטלית שלהם (דבר שהיה לא פשוט בשנות השבעים). בוקר אחד, רגיל לחלוטין, הבת האמצעית בבת עינה של הוריה נמצאת מתה באגם המקומי, וכל עולמם חרב עליהם.
מרילין (האם) גדלה בשנות ה- 50 עם אמא שהייתה מורה לכלכלת בית והאמינה שהכי חשוב זה להתחתן עם הגבר הנכון (בטח לא ממוצא סיני) ולהיות עקרת בית מושלמת. מרילין ניסתה למרוד ותכננה ללמוד רפואה אבל אישה נשואה עם ילדים לא יכולה באותה תקופה לחשוב אפילו על שילוב של קריירה/לימודים וגידול משפחה.
מרילין מחליטה שבתה תגשים את כל החלומות שהיא תכננה לעצמה וכבר מגיל חמש מעודדת את בתה ללמוד את המקצועות שהכי נחשבים לגבריים כמו מתמטיקה ופיסיקה ולקחת על עצמה עוד ועוד התחייבויות לימודיות.
האב (ג'יימס) לעומת זאת מנסה להסביר ללידיה שהכי חשוב הוא הפן החברתי והכי חשוב זה להשתלב ולהיות "כמו כולם". הוא מעודד אותה לצאת כמה שיותר עם חברות וכל הזמן מנסה להבין מה מצבה החברתי של של בתו.
בנוסף ללידיה יש עוד שני אחים בבית - ניית הבכור שחולם להיות אסטרונאוט, אבל אף אחד בבית לא באמת מתייחס לחלום שלו או לשאיפות שלו חוץ מלידיה, שמפחדת מה יקרה לה כשהוא יעזור את הבית לקולג'.
האנה הקטנה שנראה שהיא מגדלת את עצמה כי לאף אחד אין זמן אליה, ואם מתייחסים אליה זה רק מחוסר ברירה. היא אוהבת להתחבא מתחת לשולחן ובעוד מקומות שלא רואים אותה וכך היא סוקרת את הסובבים אותה מבלי שהם יראו אותה.
לאט לאט מתגלים להורים ולכל המשפחה פרטים על חייה של לידיה ומציבים מולם מראה שמשקפת להם מציאות שונה לחלוטין ממה שהם חשבו עליה ועל עצמם.
הספר הזה חודר לעצמות ונשאר שם הרבה הרבה זמן. אני סיימתי אותו לפני שבוע ואני עדיין לא מפסיקה לחשוב עליו. אחד הספרים הטובים שקראתי השנה ובכלל, וחובה לדעתי לכל הורה.

הספר הזה הגיע אלינו בזכות הוצאה מופלאה בשם "תמיר סנדיק" שהבעלים שלה דורית תמיר ושי סנדיק יודעים למצוא את הספרים הטובים ביותר ולהביא אותם לקורא הישראלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...