יום שלישי, 23 בינואר 2018

אפרוחים סופרים בסתיו - דורון שנער

ארוע יוצא דופן בשגרירות ישראלית במרכז אסיה גורמת לטלטלה עצומה בכוחות ששולטים במדינה ובאלה שמנסים לשלוט בה. ספר מתח סוחף שעד הרגע האחרון לא בטוח ידו של מי על העליונה


אפרוחים סופרים בסתיו - דורון שנער
ז'אנר - ספרות מקור, מתח
415 עמ' - הוצאת אריה ניר ומודן הוצאה לאור

עלילת הספר מתרחשת במרכז אסיה באחת ממדינות "דרך המשי" שהיו בעבר חלק מהגוש הקומוניסטי. כיום כמו בכל הגוש שהתפרק יש משטר מקומי אבל הזיקה לברית המועצות ולמשטר ברוסיה חזק כמו תמיד. מדובר במידנה מוסלמית אך כפי שאחד מהמקומיים אומר - הם לא כמו המוסלמים של המזרח התיכון, הם אחרים.
באחד הערבים מושלך לחצר השגרירות הישראלית ראש של אשה עטוף בדגל ישראל. לשגרירות האמריקאית מושלך צרור עם רגליים של אשה עטופים בדגל ארה"ב,  וצרור נוסף המכיל לב ועטוף בדגל המדינה, מושלך בכיכר המרכזית של העיר.
מכאן מתחיל מחול שדים בשגרירות הישראלית ולנסות להבין האם מדובר באירוע טירור או אירוע על רקע נקמה אישית. הדברים מתחילים להסתבך כשהקב"ט של השגרירות אבידן (או דני כפי שכולם קוראים לו) מזהה למי שייך הראש ומנסה להשקיט את העניין אחרת הלאגן יהיה גדול יותר.
כמדינה שיצאה מהגוש הקומוניסטי יש לה כמובן זיקה למשטר הרוסי אבל הכוחות החדשים במדינה פוזלים לעבר המשטר האמריקאי ואל עבר הטכולוגיה הישראלית שיכולה להזניק את המדינה שלהם קדימה לעומת המדינות באיזור.
בתוך כל התסבוכת בין הרוסים לאמריקאיים ולישראלים בולטות כמה דמויות מפתח בסיפור. גנרל ג'הונגיר מפקד המשטרה ועוזרו אקמל מצד אחד וגנרל אסימוב (אחראי על השירות לבטחון לאומי) מהצד השני.
כל אחד מהצדדים מנסה להביא לעסקה גדולה שתכניס לכיסו הרבה כסף ותעלה את כבודו בעיני הנשיא. כל אחד מהצדדים מנסה לתחמן ולהפעיל תחבולות כאלה ואחרות שמביאות בסופו של דבר לכאוס מוחלט.
בין כל אלה נמצאות כמובן הדמויות הישראליות - השגריר רפאל קושניר, אדם בינוני לחלוטין שחושב שיצליח לעשות "מכה" מבלי שאך אחד בישראל ישים לב. מה שהוא לא יודע שאשתו, גילה קושניר היא השחקנית הראשית בכל המשחק הזה. סוכנת מוסד (למיטב ידיעתו של בעלה סוכנת לשעבר) שיחד עם דני הקב"ט מנסה להציל את גורל בעלה וגורל המדינה בה הם נמצאים.
הספר עמוס בפרטים שלעיתים נדמה שאין להם קשר לסיפור אבל בסוף כל החלקים מתסדרים והתמונה מתבהרת ואפילו קצת מפתיעה.
"אפרוחים סופרים בסתיו" - פתגם רוסי שמשמעותו, הייה בטוח במשהו רק אחרי שהוא יסתיים וכפי שרשמתי עד הסוף לא בטוח איך התסבוכת תסתדר ולמי.
ספר מתח ואקשן שבהחלט רואה אותו הופך גם לסדרה מצליחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...