יום שלישי, 23 בינואר 2018

חייה הפרטיים של גברת שארמה - ראטיקה קאפור

יום אחד מחליטה גברת שארמה שהיא לא יכולה יותר "להחזיק את התקרה עבור משפחתה" ושהגיע הזמן לגאוג גם קצת לעצמה. ספר מקסים ומלא הומור על אשה שמנסה לשלב בין מסורת לחיים מודרניים


חייה הפרטיים של גברת שארמה - ראטיקה קאפור
ז'אנר - פרוזה
175 עמ', הוצאת פן וידיעות ספרים
עיצוב עטיפה - טליה בר

רנוקה שארמה היא אשה הודית שחיה בניו דלהי. בעלה עובד בדובאי כשי לנסות ולחסוך מספיק כסף שיוכלו לקנות דירה משלהם. היא מגדלת את בנם בן ה- 16 וגם חמה וחמתה גרים איתם. בהתחלה חשבתי שהורי בעלה חיים איתה כדי לחסוך בעלויות שכירות אבל לאט לאט הבנתי שזה פשוט לא נהוג שאשה נשואה תחייה לבדה.
בכלל, התמונה המצטיירת של נשות הודו היא לא מלבבת במיוחד. אישה צריכה לקבל את אישור בעלה ללמוד ולעבוד ואם הוא לא מרשה אז היא רק תגדל את הילדים.
רנוקה שונה מנשים אחרות. יש לה שאיפות משלה לגבי עצמה ולגבי בני משפחתה. היא זאת שדחפה את בעלה לנסוע לכמה שנים לעבוד בדובאי והיא חולמת יום אחד לפתוח עסק שלהם. היא לא סיפרה לבעלה על החלום שלה אבל היא יודעת שהוא יסכים, כי הוא בעל מודרני.
השאיפה הגדולה ביותר שלה היא לגבי בנה - היא חולמת שהוא ילמד תואר שני במינהל עסקים ויסתובב בחליפה. היא כל כך רוצה את זה עבורו שהיא קונה לו חליפה כביכול עבור ארוע משפחתי אבל ברור לשניהם מה מטרת החליפה.
היא מתגעגעת מאד לבעלה ולחיי המשפחה שהיו לה אך גם יודעת למה הם מקריבים כל כך הרבה.
יום אחד היא פוגשת בתחנת הרכבת גבר זר שמוצא חן בעיניה. היא מחליטה שכלום לא יקרה אם היא תצא איתו קצת, תטייל ותחזור להרגיש מחוזרת. דבר מוביל לדבר והרומן בין השניים פורח הרבה מעבר למה שרנוקה תכננה.
רנוקה שארמה היא אישה נועזת, כך היא מגדריה את עצמה. היא מבינה שהיא לא יכולה לדאוג לכולם אלא חייבת גם לדאוג לעצמה, או לתת למישהו אחר לדאוג לה. ברור לה שהסיפור עם ויניט הוא רק כדי להעביר את הזמן עד שבעלה יחזור הבייתה אבל ויניט מסרב להרפות ממנה.
בספר המקסים הזה רנוקה מחכניסה אותו לחייה הפרטיים והסודיים ויחד איתה אנחנו עדים לשינויים שהיא עוברת מאשה מסורתית "שמחזיקה את התקרה עבור משפחתה" לאישה שמנסה לשבור קצת גבולות.
כמה מילים על העטיפה המשגעת בעיצובה של טליה בר - כל יד של האשה בתמונה מחזיקה משהו מחייה של גברת שארמה, מחשב שלדעתי מייצג את עבודתה, הגבר עם התיק מצייג את המאהב שלה, הגבר השני לדעתי מייצג את בנה ואילו הלב מייצג את בעלה - אהבתה האמיתית. אני חושבת שלכל אחת מאיתנו יש כמה ידיים שכל אחת קשורה לחלק אחר בחיינו ולנו הנשים, יש יכולת לשלב בין כולן בהצלחה רבה
ספר מקסים ומלא הומור - ממליצה בחום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...