יום שלישי, 23 בינואר 2018

ילד רע – יעל שכנאי

ערב אחד רגיל לחלוטין אווה וגדעון פרנקו מגלים כי בנם הבכור רצח אדם אחר סתם, ללא מניע. חייהם משתנים ללא היכר בעודם מנסים למצוא הסבר למה שקורה להם
03/05/2017
ילד רע – יעל שכנאי
ז’אנר: דרמה
239 עמ’ הוצאת כנרת זמורה ביתן




ערב אחד רגיל לחלוטין מגלים זוג הורים שבנם הבכור מואשם ברצח. רצח סתם, ללא מניע. מאותו רגע חיי אווה וגדעון פרנקו משתנים ללא היכר.
זה לא סיפור מתח ואין כאן תעלומה. הבן הוא רוצח ועכשיו צריך להמשיך לנסות ולחיות.
כל אחד מבני המשפחה מתמודד בדרכו שלו והדרכים השונות לעיתים מתנגשות ולא מצליחות להתחבר. על פני השטח זו משפחה רגילה שמנסה להתמודד עם טרגדיה נוראית אבל מתחת לפני השטח מבעבע העבר.
אווה – עובדת סוציאלית במקצועה עלתה לארץ בגיל 19 מגרמניה. היא לא סתם עולה חדשה, היא גיורת שגילתה שהסבא שלה היה קצין בפלוגות הסער. בעקבות הגילוי היא מגיעה לארץ ובעקבות סיפור אהבה עם צבר בשם גדעון פרנקו היא מתגיירת והופכת ליהודיה וישראלית לכל דבר.
בעקבות הרצח עולות ספקות הן בליבה, והן בלב בני משפחתה, האם בנה קיבל ממנה את הגן הנוראי מכל – “גן  הרוע”?
בעלה, גדעון פרנקו הוא צבר, בן למשפחה עם סיפורי גבורה, ספוראי עבר ומאמן בהווה לא יכול לקבל את העובדה שבנו שלו, רוצח. הוא מסרב לראות אותו, מסרב לדבר איתו ואם היה יכול – היה מוחק אותו כאילו לא נולד.
אווה מחליטה להתחיל מחדש ועוברת לעבוד בבית אבות. שם נרקם קשר מיוחד בינה לבין ישעיהו – ניצול שואה שגם לו עבר וסודות לא פשוטים לגבי משפחתו ומה שעברו בשואה.
אז מה הייתם עושים אתם אם הייתם מגלים שהילד שלכם הוא רוצח? האם הייתם נוטשים אותו או מנסים לעזור לו? האם הייתם מחפשים תשובות או הייתם מקבלים את העובדות כמות שהן?
משפחת פרנקו  המצומצמת והמורחבת מנסה להתמודד עם המציאות, כל אחד ואחת מהם בדרך משלו.
ספר מעניין שמציב בפנינו שאלות שלא תמיד יש לנו את התשובות אליהן.

הסופרת יעל שכנאי מו”ל הוצאת רימונים, עורכת ומלווה כותבים ומתרגמת ספרי ילדים. הוציאה לאור את “פירורי קינמון”, (2008, הוצאת רימונים), ו”אור נדלק במרפסת” (2012, הוצאת מעריב). ילד רע הוא ספרה השלישי. ילידת ת”א, נשואה ואם לשניים ומתגוררת בגבעתיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...