יום שלישי, 23 בינואר 2018

סירנות - ג'וזף נוקס

ספר מתח אפל וקודר לאוהבי הז'אנר


סירנות - ג'וזף נוקס
ז'אנר - מתח
390 עמ', הוצאת תכלת

איידן וייטס הוא בלש שסרח. הוא עבר על החוק, הוא לוקח סמים ועכשיו הוא מקבל הזדמנות אחרונה לנסות להחזיר את כבודו האבוד, או כך לפחות הוא מאמין.
הוא חוקר עסקאות סמים שנעשות בברים האפלים של מנצ'סטר תמיד על ידי בחורות יפות "הסירנות". בגלל מעורבותו עם אותה חבורה הוא מתבקש לנסות לאתר את איזבל, בתו בת ה- 17 של חבר פרלמנט שברחה מביתה ונראתה לאחרונה מסתובבת עם אותה חבורה.
לכאורה משימה פשוטה אבל אם זה כל כך פשוט מדוע המשטרה פשוט לא פושטת על אותו בית ומחלצת את איזבל? מדוע לקח לסנטור חודש לדווח על העדרותה וגם אז לא בצינורות המקובלים? האם "הכסא" בפרמלנט כל כך חשוב שהסנטור מוכן להקריב את בתו?
במהלך החקירה איידן הולך ומסתבך - המפקד שהכניס אותו למשימה מנתק איתו קשר, רודפים אחריו ומנסים להרוג אותו וגם המצב של איזבל לא מזהיר במיוחד.
האם יצליח להציל אותה מכל הרוע שסביבה? האם יצליח לפתור תעלומת רצח של בחורה אחרת, "הסירנה הראשונה", שנעלמה לפני עשר שנים?
ספר מתח אפל מאד וקודר. הספר יחסית זרם וכמו בכל ספר מתח טוב יש כמובן הפתעות בסוף אבל אני פחות אהבתי אותו.
לא אהבתי שאיידן שאמור להיות שוטר לא מצליח לתפקד בלי שייקח איזה ספיד להתניע את היום או משקה כזה או אחר. הפריע לי שהדמות שלו הייתה כל כך אפלה שאם היו הורגים אותו זה לא היה אכפת לי.
מי שאוהב ספרי מתח אפלים יותר (דומה קצת לסגנון הסקנדינבי לדעתי) יאהב את הספר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...