יום רביעי, 31 בינואר 2018

רק עוד יום אחד - קריסטין הרמל

ספר חביב ולא יותר. למרות הנושא שאמור להיות כבד ועצוב הספר מאד קליל ומתאים לדעתי בעיקר לבני נוער


רק עוד יום אחד - קריסטין הרמל

ז'אנר - דרמה, רומן

220 עמ' הוצאת הכורסא

קריסטין הרמל מנסה לרכב על ההצלחה של ספריה הקודמים אבל הפעם הביצוע פחות מוצלח.

הרעיון של הסיפור נחמד מאד אבל הביצוע יכול היה להיות טוב יותר.

ג'יל היא אחות במחלקת אונקולוגיה ילדים - המחלקה הכי קשה לדעתי שקיימת. היא מוקפת בילדים חולים שהרבה מהם גם לא יצליחו להבריא.
ג'יל היא רווקה בת 39 שגם לא חוותה מערכת יחסית רצינית מעולם ותמיד חלמה על אהבה גדולה ולהקים משפחה. אמה נפטרה לפני חמש שנים ועם אביה היא כמעט ולא בקשר.

כאבי ראש חוזרים וקשים מביאים אותה לבצע סדרת בדיקות שבסופן היא מתבשרת שיש לה גידול אלים, מה שמותיר לה שבועות בודדים בלבד לחיות.

לוגאן - אחד הילדים המטופלים במחלקה - משתף אותה בסוד שיכול לשנות את חייה (מה שנשאר מהם). בלובי של בית החולים קיים עץ קסום שיאפשר לה לחיות את אותו יום שוב ושוב עד שהיא תשלים את מה שחסר בחייה.

ג'ייל עוזרת ללוגאן ולעוד שני ילדים חולים להגשים את משאלותיהם האחרונות ועל הדרך פותרת בכך כמה מהבעיות שלה. היא מרגישה חלק ממשפחה והיא אפילו מתחילה להתאהב אבל הזמן שלה הולך ואוזל במהירות. האם היא תצליח להגשים את כל מה שרצתה לפני מותה?

הספר מדבר על מיצוי החיים, על מיצוי הרגע כי אי אפשר לדעת מה יקרה מחר. 

אני חושבת שהוא מתאים יותר כספר נוער כי למרות נושא המוות והמחלות הוא לא ממש עצוב, וכמעט אין בו התייחסות למוות ולפרידה מאנשים אלא יותר המלצה איך לנצל את מה שנשאר לך לחיות. גם הסוף די מתקתק ואפילו קצת ילדותי.

התחושה שלי הייתה שהסופרת הייתה חייבת להוציא ספר אבל לא ממש השקיעה.

ספר חביב ולא יותר








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...