יום שלישי, 23 בינואר 2018

בייבי דול – הולי אוברטון

הבריחה היא רק ההתחלה
15/01/2017
בייבי דול – הולי אוברטון
ז’אנר – סיפורת

275 עמ’, הוצאת מטר




בגיל 16 לילי נחטפה מחוץ לשערי בית הספר התיכון שלה. החוטף שלה החזיק אותה 8 שנים במרתף מתחת לבקתה שהחזיק מחוץ לעיר. 8 שנים בהן הייתה כלואה, בהן הפכה מילדה לאישה ואף לאימא.
היא מנצלת רגע של חולשה של החוטף שלה, ויחד עם בתה היא חוזרת אל משפחתה ואל החיים שעזבה לפני 8 שנים. היא מתעמתת עם החוטף ומכניסה עיירה שלמה להלם כשהם מגלים מה עבר עליה במהלך שמונה השנים האחרונות.
היא מנסה לחזור לעולם שהשאירה – לאחותה התאומה, להוריה ולחבר שלה מבית ספר התיכון אבל העולם כולו השתנה ועימו גם האנשים שהיו חשובים לה.
לצערינו הרב בשנים האחרונות שמענו סיפורים על בנות שנחטפו וחיו חיים שלמים מתחת לאדמה – חלקן ילדו ילדים שגדלו איתן וסבלו גם הם מנחת החוטף. הן עברו התעללות גופנית ונפשית.
הספר הזה שונה כיוון שהוא לא מספר כמעט את מה שעברה לילי בשמונה שנים בהן הייתה חטופה אלא מתרכז במאבקה לחזור לשפיות ולחיים נורמליים.
הספר מתמקד בעיקר ביחסים שלה עם אבי אחותה התאומה. אבי חיה בשמונה שנים האחרונות עם רגשות אשמה אדירים שבגלל שהיא רבה עם לילי באותו יום, והן לא חזרו יחד הבייתה – לילי נעלמה.
שמונה שנים היא לא ידעה מה עלה בגורל אחותה והדבר השפיע על המשך חייה ודרכי ההתמודדות שלה עם העולם. הקשר בין שתי האחיות לפני החטיפה ואחריה הוא מרכז הספר – כל אחת מתמודדת עם העבר בדרכה שלה אבל הקשר ביניהן חזק כמו שרק קשר של תאומים יכול להיות.

למרות הנושא הקשה של הספר קולח וזורם ומאד נהנתי להעביר איתו כמה שעות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...