יום שלישי, 23 בינואר 2018

בתי היקרה – אליזבת ליטל

אחרי 10 שנים בכלא על רצח אמא, ג’ני משתחררת בגלל תקלה טכנית ויוצאת לגלות מי באמת רצח את אמה ולמה
08/02/2017
בתי היקרה – אליזבט ליטל
ז’אנר: סיפורת, מתח
453 עמ’, הוצאת כנרת זמורה ביתן



לפני 10 שנים, ג’ני ג’נקינס הואשמה ברצח אמה ונשלחה לכלא.
הראיות היו כל כך נגדה שאפילו היא כבר האמינה שהיא זו שרצחה בדם קר את אמה שאיתה היא לא ממש הסתדרה. בגלל תקלה טכנית שמתגלה במקרה שלה בנוסף למקרים אחרים, בית המשפט משחרר אותה לחופשי וחוץ מעורך הדין שלה שמאמין בה, כולם בטוחים שהיא הרוע בהתגלמותו.
טרייס קסלר, בלוגר לענייני פשע ופלילים אף מכריז על פרס בסך 50 א’ דולר לכל מי שימסור מידע שיוביל למקום הימצאה.
ג’ני זוכרת מיום הרצח ויכוח ששמעה בין אמה לגבר זר שאיים על אמה. היא זוכרת במעורפל שם של עיירה שעלה בויכוח – “אדליין”.
בחקירה שלאחר הרצח השוטרים חשבו שהיא ממציאה כדי לנסות להסיט את האש ממנה ולא ממש התייחסו למידע הזה. כעת, לאחר 10 שנים בכלא היא מחליטה לנסות למצוא את האמת.
לשם כך היא משנה את זהותה ומגיעה לעיירה במסווה של היסטוריונית. אדליין היא עיירת כורים נטושה שבתאומתה “ארדל” מתגוררים התושבים הוותיקים של אדליין הנטושה.
היא מגיעה לעיירה בתקופת פסטיבל “ימי בהלת הזהב”, בו כל העיירה בהנהגתה של קורה בעלת האכסניה, מתחפשת לעיירת כורים אמיתית. ארוחות מסורתיות עם המתכונים המקוריים, סיורים בעיירה הישנה ועוד אירועים כיאה לפסטיבלים בעיירה קטנה.

התיאורים של הפסטיבל הזכירו לי את הטיול שעשינו בארה”ב לפני ארבע שנים. אחת הנסיעות הארוכות היו מלאס ווגאס לפארק הסקויה. חיפשנו מקומות לעצור ולחלץ קצת עצמות ואחד המקומות היו שחזור של עיירת כורים בשם Calico. היה שם מדרחוב מקסים עם חנויות שונות, בתי קפה, מסבאה, מלון, בית ספר וכמובן המכרה עצמו. והמראות משם היו מה שדמיינתי כשג’יני עושה סיור בעיר העתיקה:

 צילום: איתי רובינשטיין
כמו בכל עיירה קטנה – כולם מכירים את כולם וכולם מסתירים מכולם.
האם במקום הזה ג’ני תגלה מי באמת הייתה אמה?
האם היא תגלה מי הרוצח או שהבלוגר טרייס ואיתו כל התקשורת, יצליחו להשיג אותה לפני?

ספר מתח קצת שונה – לוקח אותנו קדימה ואחורה אל זכרונות העבר של ג’ני ביחסיה המעורערים עם אמה ויחד איתה אנחנו מנסים להבין מי רצח אותה ולמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...