יום שלישי, 23 בינואר 2018

שגב – סרגיי סטולבוב

לא פשוט להיות יהודי אבל עוד יותר לא פשוט לעבור תהליך גיור. על מסעו של בחור צעיר שלא וויתר והגשים את חלומו
08/02/2017
שגב – סרגיי סטולבוב

195 עמ’ – ספרי ניב


פירוש השם שגב על פי הקבלה: השם שגב נגזר מהמונח “שגב” שמשמעותו פאר, הדר ורוממות. המונח שגב דומה במשמעותו לפועל המקראי “נשגב” שמשמעותו “יהיה מרומם”, כפי שמופיע בפסוק הבא המתאר את רוממות האל: “וְנִשְׂגַּב יְהוָה לְבַדּוֹ בַּיּוֹם הַהוּא” (ישעיהו ב’, י”א).
זה השם העברי שסרגיי בוחר שיהיה שמו לאחר שיסיים את תהליך הגיור
סרגיי, חייל צעיר שעלה ארצה בגיל 7 עם משפחתו מסיביר, מגלה בתחילת השירות הצבאי שעל פי ההלכה הוא אינו נחשב יהודי. חייו מתנהלים בצורה רגילה כמו כל בחור ישראלי, והוא לא באמת מרגיש הבדל בינו לבין חייל אחר. הבעיה מתחילה כשאמא של חברתו מגלה שהוא אינו יהודי וגורמת להם להיפרד מסיבה זו בלבד.
הוא מנסה להבין וככל שהוא מדבר עם יותר חברים יהודים הוא מגלה שאף אחד מהם לא היה מוכן שבחור שאינו יהודי ייכנס כחלק ממשפחתם.
במהלך כל סיפור הגיור סרגיי מרגיש שיד האלוהים מכוונת אותו – ברגעים הכי קשים כשהוא כבר מרים ידיים קורים דברים שמנתבים אותו לתהליך הגיור. וגם בתהליך עצמו הוא מגלה שיש משהו שמנווט אותו ועוזר לו בהחלטות הקשות.
זהו תהליך לא פשוט. היהדות אינה דת קלה להשתייך אליה אך להיכנס אליה מרצונך עוד יותר קשה. מעבר לאקט הפיסי שגברים חייבים לעבור, יש דרישות מאד נוקשות של בתי הדין שלא ניתן לוותר על אף אחת מהן.
הצבא מסתבר, עוזר לחיילים וחיילות שמעוניינים לעבור את התהליך הזה ותומך בהם לאורך כל הדרך. הם יוצאים להכשרות השונות והכל במסגרת שירותם הצבאי. יש ליווי של אנשי מקצוע ומשפחות מאמצות שמלוות כל חייל עד וכולל הראיון בבית הדין
הספר כתוב כמו יומן, בו מתאר סרגיי את כל התהליך מתחילתו והסיבות שגרמו לו לעבור תהליך מסובך זה ועד לסוף התהליך והטבילה במקווה כיהודי כשר.
מרגש לקרוא את מסעו של בחור צעיר שלא מוותר למרות כל הקשיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...