יום שני, 12 בפברואר 2018

רציתי צבעים בהירים - מיכל אדמוני

ספור שמתחיל בייאוש גדול אבל עם הרבה תקווה והרבה אהבה. סיפור אהבה בין גבר לאשה אבל קודם כל בין אשה לגופה. סיפור שמתרחש במקום שיכול להיות הכי פסימי או הכי אופטימי הכל תלוי במה תבחר


רציתי צבעים בהירים - מיכל אדמוני
ז'אנר - דרמה, ספרות מקור
436 עמ', הוצאת ספרי ניב


בשנת 2017 נפצעו קשה בתאונות דרכים 2201 בני אדם. אלפיים מאתיים ואחד בני אדם. אנחנו שומעים על תאונות הדרכים בחדשות, שומעים את הסיפור העצוב של ההרוגים ומשפחותיהם וממשיכים הלאה לסיפור הבא.

לפצועים ולסובבים אותם זו רק התחלת הדרך שיכולה להיות גם קשה ופתלתלה.

אלה, בחורה צעירה ותוססת בת 26, עוברת תאונת דרכים שבעקבותיה היא מאבדת את התחושה בחלק גופה התחתון ולאחר אשפוז בן כמה שבועות, היא מגיעה לשיקום במחלקת פגועי עמוד שדרה.

אלה בטוחה שאם היא תתאמץ ותעבוד ממש קשה, תוך כמה חודשים היא חוזרת להיות אותה אלה תוססת שאוהבת לרוץ לרקוד ולהשתולל.

לא רק אלה בטוחה בכך, גם עמית החבר המושלם שלה בטוח שעוד קצת וכל הסיוט הזה מאחוריהם. עמית גם מלא ברגשות אשמה כי בגלל ריב טפשי בין שניהם אלה נכנסה כועסת למכונית ולא הבחינה בנהג שעבר באדום. עמית הוא איש צבא בכל רמ"ח אבריו ולמרות כל התחנונים של אלה בעבר, הוא לא הסכים לעזוב את הצבא. אבל עכשיו אולי הדברים ישתנו.

לאט לאט מבינים שניהם שהמצב לא הולך להשתפר כל כך מהר ויש דברים שאלה לעולם לא תוכל לחזור לעשות. הסביבה מנסה לעודד אותה אבל כשאומרים לה "תגידי תודה, זה יכול היה להיות יורת גרוע" לא מעודד למי שמבינה שהחיים שלה השתנו מהקצה אל הקצה.

כמו בכל מחלה גם כאן כולם סובבים סביר החולה - אלה, אבל גם חבריה ובני משפחתה עוברים גיהנום. החברים הטובים שלה לא יודעים תמיד איך להתנהג ומה להגיד, ואמה מנסה לא לבכות לידה כדי שאלה תהיה בטוחה שכולם סביבה חזקים ושם רק בשבילה.

לאט לאט מתגנבים אל חייה חברים וחברות חדשים שגם הם מנסים להתמודד עם חיים חדשים, כאלה שלא ממש תכננו או חשבו שכך הם יראו. 

בין כל החברים החדשים נמצא אופיר, שגם הוא משותק בחלק התחתון של גופו ומנסה בכל כוחו קודם כל להבין מה הוא יוכל לעשות הלאה בחייו.

אלה נקרעת בין שני הבחורים שלה ומעולם לא חשבה שדווקא בבית לוינשטיין תמצא חברים ואפילו אהבה.

סיפור שמתחיל ביאוש גדול אבל מלא תקווה ואהבה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...