יום שבת, 25 באפריל 2020

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא


"העדויות" מאת מרגרט אטווד
412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן


יש ספרים שלא עוזבים אותך ולא נותנים לך מנוח עוד הרבה זמן אחרי שסיימת לקרוא אותם. סיפורה של שפחה הוא אחד מהם וגם הספר החדש - העדויות הוא ללא ספק כזה.

הספר "סיפורה של שפחה" יצא לראשונה בשנת 1985 ובשנת 2017 הופק לסדרת טלוויזיה מצליחה. העונה הראשונה היא למעשה הספר ואילו שתי העונות הבאות כבר נכתבו בהמשך לספר. 
"עדויות" מתרחש כ 15 שנה לאחר סיום הספר הקודם ומסופר מנקודת מבט של שלוש דמויות.

אני יוצאת מנקודת הנחה שמי שיקרא את הסקירה קרא את הספר הראשון (או ראה את הסדרה) ולכן לא מסבירה מי ומה זו גלעד, ואת שאר המונחים - שפחה, מרתה, דודה וכדומה.

הדמות הראשונה היא "דודה לידיה" הידועה לשמצה שמהעדות שלה אנחנו מבינים איך היא הגיעה לתפקיד שלה ומה היתה צריכה לעשות בשביל זה. העדות שלה מסבירה הרבה על הדרך בה הגיעו נשים מסויימות לעמדות כאלה ואחרות ואיך בכלל מגיעה אישה משכילה מקום בו תפקידה הוא לדכא נשים אחרות.

שתי העדויות הנוספות הן של נערות צעירות אגנס ודייזי.
אגנס גדלה וחונכה בגלעד הדתית ומדכאת הנשים. היא גדלה כבתו של אחד מהמפקדים הבכירים וככזאת חיה אמנם חיי נוחות אך בורים לגמרי. כמו בנות אחרות בתי הספר מכשירים אותה כיצד להיות רעיה טובה ותו לא. כי מה שחשוב זה להביא ילדים לעולם כמצוות האל.
דייזי לעומתה גדלה בקנדה החופשית, מקום שמקבל את הפליטות מגלעד ולא מבינה כיצד אפשר לחיות במקום כזה. 

ספר משובח כפי שאטווד יודעת לכתוב. מומלץ מאד למי שקרא את הספר הראשון ולא חובה לראות את הסדרה (אישית נטשתי אותה באמצע העונה השניה כי הייתה לי קשה מדי לצפיה).

בהחלט ספר שיחד עם קודמו יישאר איתכן/ן הרבה זמו אחרי שתסיימו לקרוא







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...