יום שלישי, 23 בינואר 2018

עיר בלתי נראית – ג’וליה דאל

רצח אכזרי בברוקלין מביא את רבקה רוברטס, עיתונאת צעירה, ללב ליבה של העדה החרדית בברוקלין. עדה שלא נותנת לזרים להיכנס וחיה חוקים משלה. ספר מתח מצויין שישאיר אתכם מרותקים עד העמוד האחרון

19/08/2017
עיר בלתי נראית – ג’וליה דאל
ז’אנר: מתח, פרוזה
319 עמ’, פן הוצאה לאור, ידיעות ספרים, ספרי חמד


אני גרה בגבעתיים. המרחק בין הבית שלי למרכז בני ברק הוא כ- 4 ק”מ. 4 ק”מ בהם עוברים מעולם אחד לעולם אחר עם חוקים אחרים לגמרי.
חברה סגורה שלא אוהבת שזרים מנסים להיכנס אליה ובטח לא לחקור מה קורה בתוכה. וכמו שהם נראים לנו מוזרים גם אנחנו (החילונים) להם. בחור שאני עובדת איתו שאל אותי פעם בתדהמה מוחלטת: “באמת יש לך רק כיור אחד במטבח?!?” והיה המום כשהתשובה שלי הייתה “ברור”.
אז אם לנו החילונים העולם החרדי נראה קצת זר ומוזר תתארו לכם איך הוא נראה ל”גויים” שלא יודעים דבר על שמירת שבת או איסור נגיעה.
רבקה (Rebekah) רוברטס נודלה לאם חסידית תושבת ברוקלין שמרדה בחברה בה גדלה ויחד עם בן זוגה הנוצרי עברה לגור באורלנדו. חצי שנה אחרי שנולדה בתה, היא נוטשת אותם וחוזרת לחיק החסידות ומאז אין לרבקה כל קשר עם אמה.
היא מגיעה לניו-יורק כעיתונאית ונשלחת למשימה – לסקר רצח שבוצע באזור החרדי של העיר. היא מופתעת לגלות שהנרצחת תיקבר ללא נתיחה מה שיעזור לרוצח להמשיך להסתובב חופשי. היא חוברת לסול – שוטר חרדי שמתאם בין העדה למשטרת ניו-יורק ויחד הם מנסים לגלות מה באמת קרה לאותה אישה.
בגלל שמה חברי העדה מבינים שהיא יהודיה ונותנים לה להיכנס למקומות שאף עיתונאי לא מצליח להגיע אליהם, ומספרים לה דברים שלא סיפרו לאיש. יתרה מכך היא מגלה דברים שגם המשטרה לא הצליחה לגלות. היא נדהמת לגלות עד כמה החברה החרדית סגורה ומסוגרת וחיה עם חוקים משלה ואפילו שפה משלה. ככל שהיא מתקרבת יותר כך היא חוששת ממה תגלה גם על אמה שלה ועל משפחתה.
בזמן האחרון אני קוראת הרבה ספרי מתח שלא ממש מצליחים להפתיע אותי אבל הספר הזה הצליח ובגדול. ממש לא ציפיתי לסוף המפתיע שלו.
הספר מרתק ונקרא בנשימה אחת. ג’וליה דאל מכניסה אותנו בדלת האחרוית של הקהילה החרדית הסגורה בברוקלין וזה תמיד מרתק לקרוא איך הם מצליחים להיות מנותקים מכל העולם מצד אחד ואיך הם דואגים לחברי הקהילה מצד שני.
ממליצה מאד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...