יום שלישי, 23 בינואר 2018

מחר אולי תשתני – סיגל בר-קובץ

שלוש נשים שלכאורה אין שום דבר שמחבר ביניהן, נפגשות בסדנה שיכולה לשנות את חייהן – אם רק יתנו לה הזדמנות
05/06/2017
מחר אולי תשתני – סיגל בר-קובץ
ז’אנר – דרמה, רומן, ספרות מקור

271 עמ’ – הוצאת כנרת זמורה ביתן

כמה פעמים בחיינו אנחנו מבינים שאנחנו צריכים שינוי, אבל כזה שבאמת ישנה לנו את החיים,ופשוט אין לנו אומץ לעשות כלום? ואולי פשוט אנחנו צריכים את התמיכה הנכונה שתגרום לנו לבצע את השינויים האלה.
שלוש נשים נפגשות ב”סדנה לאנשים תקועים”. הסדנה היא עבודה סמינריונית של מיכל, סטודנטית לפסיכולוגיה שמטרתה היא לעזור לאנשים לצאת מהקיבעון בו הם נמצאים.
אל הסדנה מגיעות שלוש נשים שונות לגמרי אחת מהשניה וכל אחת עם בעיה אחרת בחיים ש”תוקעת” אותה מלהתקדם הלאה והופכת אותה לאומללה.
תמי – רווקה שמנמנה ומלאת חיים, באה מבית דתי ששברה את כל המוסכמות. בגיל 34 היא עדיין רווקה כי היא לא נותנת לעצמה באמת הזדמנות להקשר למישהו. היא אינה מאמינה בעצמה ושמחת החיים שלה מכסה עצב גדול מאד שהיא סוחבת עוד מנעוריה. העצב הזה, הסוד הגדול שהיא סוחבת איתה ממרר לה את החיים ולא נותן לה באמת לאהוב ולהתאהב.
דגנית- גרושה יפהפיה, בתפקיד ניהולי בכיר ואשת שיווק מעולה, אמא לתאומים מתבגרים שלא סובלת את בתה. יש לה מערכת יחסית דורסנית כבר חמש שנים עם גבר שמתייחס אליה כאילו היא אפס והיא אינה מסוגלת להפסיק להיפגש איתו. היא אף פעם לא הייתה הטיפוס האימהי שאוהב לרוץ אחרי הילדים אבל רותם ביתה החוצפנית והמעצבנת גורמת לה לא לרצות בכלל להיות אמא.
הדרה – נשואה לאיש קבע במיל’ ואימא לשניים. הדרה ננטשה על ידי שני הוריה וגודלה על ידי דודתה, וכל חייה רק חלמה על משפחה משלה שבו תרגיש בנוח. אבל החיים מביאים איתם הפתעות, והמשפחה שחשבה שתהיה לנצח המקום הבטוח שלה מול העולם, מתנפצת אל מול עיניה.
בסדנה הן מחטטות עמוק ביחד ולחוד, בנסיבות שהביאו אותן למצב בו הן נמצאות היום וכל תובנה שמתקבלת, עוזרת להן להתקדם צעד אחר צעד לעבר שינויים שהן חייבות לעבור.
לאט לאט הן מתחילות לגלות שהשינוי הגדול שהן כל כך רוצות לעשות בחייהן, מתחיל משינויים קטנים שמצטברים ויכולים להביא למהפך של ממש בחייהן.
ספר שנון ומרגש, נקרא בנשימה עצורה וגורם לנו לחשוב שאולי גם אנחנו יכולות ויכולים לעשות שינויים קטנים בחיים, שינויים שיכולים להביא למהפך גדול.
מומלץ בחום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...