יום שלישי, 23 בינואר 2018

אלמה וביורן – מלכה אדלר

סיפור אהבה המתפרש על פני יותר מעשרים שנה בין אלמה הישראלית לביורן הנורווגי. האם לאחר 20 שנה יש סיכוי נוסף לאהבה אמיתית או שמא אחרו את המועד?
02/04/2017
אלמה וביורן – מלכה אדלר
ז’אנר: דרמה, רומן

422 עמ’, הוצאת טפר


אלמה נוסעת לנורווגיה לחתונת בנה איתמר עם אנה, הנורווגית שלו. היא נוסעת לבד כי בעלה רמי לא מוכן לעלות למטוס. זאת הסיבה שהיא נסעה בטיול מאורגן לפני עשרים ואחת שנה בלעדיו.
הטיול ההוא שינה את חייה וגם הרס אותם. שם היא הכירה את ביורן – נורווגי נאה, גרוש ואב לשניים ושניהם יחד נסחפים לארבעה ימים מלאים אהבה.
ביורן מציע לה להישאר איתו לנצח אבל אלמה לא יכולה לוותר על בנה שהשאירה מאחור וחוזרת הבייתה, לבעל שלא מעריך אותה ואולי גם לא אוהב אותה.
היא מנסה להיות חלק מעסקיו של בעלה ולעזור לו אבל כשהיא מבינה שהוא אינו סומך עליה היא מרימה ידיים ומתחילה לצייר. היא חשבה שהציור ימלא את חייה כפי שבעלה לא יכול – עד שפגשה את ביורן ואז הבינה שכל חייה הם אשליה אחת גדולה.
לאחר עשרים ואחת שנה היא חוזרת לאותה עיר בנורווגיה לחתונת בנה וכל הדרך היא מתייסרת במחשבות על האהבה שהשאירה שם. האם היא תחפש אותו? מה עלה בגורלו כל אותם שנים?
הספר לוקח אותנו גם למסעות בזמן – אל ילדותה של אלמה במושבה הצפונית הקטנה ואל הוריה ששניהם השאירו משפחות שנספו בשואה. שני הוריה של אלמה מרגישים אשמה על העובדה שהם ניצלו בעוד כל משפחתם ניספו ובעוד אמה מרגישה מחויבות להמשיך לחיות ולגדל את בתה, אביה מרגיש שהוא לא יכול לנטוע שורשים במקום אחד ועוזב את אשתו ובתו.
הגברים בחייה של אלמה כל כך שונים זה מזה – רמי, בעלה, שראה את אביו קורס כלכלית ונודר לעצמו שלו ולמשפחתו זה לא יקרה. לביורן אהובה של אלמה, הייתה ילדות לא פשוטה ונסיבות הולדתו הובילו אותו ללמוד רפואה במטרה להציל חיים אבל אשתו מתגרשת ממנו בטענה שהוא קר ואדיש.
החתונה של איתמר ואנה מחזירה לאלמה את כל אותם רגשות שחשבה שקברה לפני כל כך הרבה שנים, אך האם יהיה לה האומץ לחפש אותה שוב ולהרוס את המשפחה היחידה שילדיה מכירים?
ספר סוחף שלוקח אותנו דרך סיפורי אהבה של כמה דורות במשפחה עד לחתונה של הדור הצעיר. האם החתונה תביא מרגוע לנפשה של אלמה או שתצית הכל מחדש ותבלגן את חייה?
ספר מרגש וסוחף מהפרק הראשון עד לסופו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...