יום שבת, 11 באפריל 2020

רשימת המשאלות האחרונה של אמא

"רשימת המשאלות האחרונה של אמא" מאת קאתי הופקינס
 "The Kicking The Bucket List"
333 עמ' הוצאת הכורסא

כשלקחתי את הספר לידיים הייתי בטוחה שזה עוד ספר קליל שיעזור לי להעביר את החג הארוך הזה. השם כמובן הזכיר לי שם של ספר אחר שקראתי לפני כמה שנים וציפיתי למשהו קליל וחמוד כמו ההוא.

אז זהו, שזה ממש לא אותו סיפור.
קצת על הספר:
שלוש אחיות נפגשות לקריאת הצוואה של אמן. שלוש אחיות שונות באופיין ומנוכרות זו לזו. איריס (אמן) השאירה צוואה עם תכנית. כדי שהן יהיו זכאיות לרשת אותה עליהן להיפדש יחד לסוף שבוע כל חודשיים, סוף שבוע מלא במשימות שהיא השאירה להן. רק אחרי שימלאו את כל המשימות יוכלו לקבל את הירושה.

סופי השבוע מתחילים וכמובן העבר צץ וצף יחד איתם. כל אחת מהאחיות מחזיקה בבטן דברים שסוחבת עוד מהילדות והדברים מתחילים לצאת. הן עוברות משימות משונות שכל מטרתן לקרב ביניהן ולעזור להן לגלות מחדש זו את זו ואת עצמן בתהליך.

לכל אחת מהן יש סיבה משלה למה הן מוכנות למלא את המשימות וכל אחת מנסה בדרכה שלה, להבין מה בכלל רצתה אמן בכל הסיפור הזה. הדבר היחידה שנראה שמשותף לכולן - שלושתן אהבו את אמן והיו קשורות אליה מאד ושלושתן מתגעגעות אליה מאד.

רוז הבכורה - נשואה ואם לילדים בוגרים, תמיד מחושבת ויודעת בדיוק מה ואיך צריך לעשות, רק שלגורל תכנונים משלו והיא מוצרת את עצמה במצב שחדש לה - לא היא קובעת את החוקים.

די (דייזי) האמצעית - אמנית, גרושה, בתה היחידה בחרה לגור עם אביה באוסטרליה והיא גרה בשכירות כבר 28 שנה באותו בית שאותו היא מחשיבה לביתה שלה רק שהתכניות עלולות להשתנות כשבעלת הבית שלה מתה.

פלייר - רווקה שחיה את החיים הטובים - תמיד נראית מצויין ותמיד חיה טוב. אבל האם זה באמת מספיק?

שלושתן נקראות על שם פרחים אבל כמו שהפרחים שהן נקראות על שמם שונים מאד אחד מהשני כך גם האחיות שונות אחת מהשניה וחות חיים שונים לגמרי. האם העבר המשותף והמשימות של אמן יצליחו לקרב אותן מחדש?

ציינתי כבר שציפיתי לספר שהוא רק קליל וחמוד שהסוף ברור כבר מההתחלה. אבל יש טוויסטים בעלילה והסיפור לא כזה פשוט.
אני לא אפרט יותר כדי לא לעשות ספויילר אבל בהחלט ספר טוב הרבה יותר ממה שציפיתי. ספר רגיש ומקסים



תגובה 1:

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...