יום שני, 22 בינואר 2018

22.11.63 – סטיבן קינג

מה היה קורה לו יכולתם להחזיר את הגלגל לאחור?

21/03/2016

22.11.63 – סטיבן קינג
ז’אנר: מדע בדיוני, מתח, ספרות מתורגמת


הוצאת מודן, 798 עמודים


לאן הייתם חוזרים בזמן לו הייתם יכולים? האם הייתם חוזרים לנקודה בזמן האישי שלכם כדי לנסות לשנות או לנקודה בהיסטוריה שהייתם רוצים לשנות? 
יש כאלה שהיו רוצים לחזור לשנות את העולם - להרוג את היטלר, לעצור את יגאל עמיר, או אולי בכלל לימי התנ"ך?
ויש כאלה שהיו רוצים לחזור עם המידע על העתיד - לקנות את מניית אפל כשהיא רק הונפקה ולהנות מהחיים הטובים.
הרבה מהציבור האמריקאי מאמין שאם קנדי לא היה נרצח אמריקה הייתה במצב טוב יותר. קנדי התנגד ליציאה למלחמה בויאטנאם, היה נגד גזענות ואולי אם לא היה נרצח אז מלחמת ויאטנאם, רצח מרטין לותר קינג ואפילו רצח טד קנדי (שהיה פרו ישראלי ידוע) היו נמנעים. האמנם???
ג'ייק אפלינג, מורה לספרות בעיירה במיין שאוהב לאכול המבורגר בדיינר הקטן בעיירה, מקבל ערב אחד טלפון שישנה את חייו. מתברר שהדיינר נמצא בפתח שער שמוביל לספטמבר שנת 1958. הוא מקבל החלטה לא פשוטה - לחזור לעבר ולנסות למנוע את רצח קנדי. זו משימה לא פשוטה שאומרת שהוא צריך לחיות 4 שנים בשנים מלאות בגעזנות, מלחמה קרה, שוביניזם, אבל גם מכוניות גדולות, מוזיקה מצויינת ואוכל טוב ותמימות שנעלמה מן העולם.
ג'ייק כמובן מודע לכל תאוריות הקונספירציה הקיימות ועליו לוודא שלי הארווי אוסוולד הוא אכן  הרוצח. העבר לא מתכוון לוותר בקלות ומערים קשיים לא מעטים על ג'ייק.
הוא משתכן בעיירה קטנה ומלמד ספרות בתיכון אבל אינו יודע, כי נוכחות אפלה נוספת מלווה אותו במסעו. ככל שרגע ההכרעה מתקרב, העבר נעשה מותח יותר ויותר, ואינו מוכן להשתנות בקלות רבה כל כך.
זו פעם ראשונה שאני קוראת ספר של סטיבן קינג והופתעתי לטובה. תמיד חשבתי שהוא רק מייצר מפלצות או דברים מפחידים אחרים, אבל הספר הזה הוא ספר מתח מצויין וסוחף ולמרות הכובד הפיסי של הספר (בכל זאת 800 עמודים), אי אפשר להניח אותו מהיד.

בימים אלה מוקרנת בארה"ב סדרה על פי הספר (ג'יימס פרסקו בתפקיד הראשי) - המלצה שלי היא לקרוא קודם את הספר כי ממה שראיתי עד כה חסר הרבה בסדרה ושונתה קצת העלילה אבל כמובן שהקווים החשובים נשמרו. טריילר:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...