יום שלישי, 23 בינואר 2018

לפני שאלך - קולין אוקלי

דייזי מתכוננת לחגיגות ארבע שנים בהם היא נקייה מסרטן, אבל הוא מחליט לחזור ובגדול. המטלה של מציאת נושא לתזה מתחלפת במציאת אישה לבעלה ג'ק. ספר שובה לב ומרגש באמת עד דמעות - תכינו הרבה טישו



לפני שאלך - קולין אוקלי 
ז'אנר - דרמה, רומן
327 עמ' - הוצאת כתר


הדבר הראשון שיש לי להגיד לכם על הספר - תכינו טישו והרבה.
דייזי היא בחורה צעירה, עוד לא בת שלושים שחוגגת ארבע שנים להחלמתה מסרטן שד. היא גילתה אותו במקרה בצילום שאמור היה לבדוק אם יש לה שבר ביד, והרופא ראה משהו לא ברור דווקא בחזה והציל את חייה.
היא ובעלה ג'ק מתכננים כמו כל שנה לחגוג "סרטנמולדת" ודווקא אז מגיעה הבשורה שהוא חזר, ובגדול.
דייזי מבינה שרשימת המטלות הקבועה שמחכה לה על המקרר חייבת להשתנות. אין טעם כבר למצוא נושא לתזה או לקנות שתילים חדשים. המשימות עכשיו צריכות להיות - לדאוג שג'ק יסיים את לימודי הוטרינריה שלו ולמצוא לו אישה. כל השאר כבר לא רלוונטי ולא חשוב.
רוב סיפורי התמודדות עם מחלה סופנית מסופרים בדרך כלל מנקודת מבט של הנשארים מאחור (לא כולם כמובן, אבל רובם) ואילו כאן אנחנו נחשפים לעולמה של דייזי שמבינה שאלה החודשים האחרונים לחייה ואיך היא מתמודדת עם המצב.
לג'ק נשארו עוד חודשים בודדים לסיים את התואר, תואר ששניהם הקריבו כל כך הרבה עבורו, ואין מצב שהוא לא יסיים אותו בגלל מצבה. היא לא מוכנה שהוא יבוא איתה לבדיקות וטיפולים כדי שלא יפסיד זמן לימודים יקר אבל, היא לא עוצרת לחשוב מה הדבר עושה לג'ק.
הוא עומד לאבד את אשתו, את אהבת חייו, ומבחינתו הוא מעדיף להפסיד כמה חודשים בלימודים מאשר את החודשים האחרונים איתה.
דייזי כל כך מרוכזת בלדאוג מה יקרה לסובבים אותה אחרי לכתה שהיא מרחיקה אותם כבר עכשיו ולא נותנת להם להנות מעוד קצת זמן איתה.
כפי שפתחתי - תכינו הרבה טישו כי תזדקקו לו במהלך הקריאה אבל גם לא תוכלו להפסיק לקרוא.
לי הספר גם הזכיר את הספרים של ג'וג'ו מויס (גם הכתיבה וגם העטיפה) בייחוד את ללכת בדרכך רק שכאן הוא מסופר כאמור מהצד של החולה ולא מהצד של הנשארים מאחור.
ספר שובה לב ובהחלט לא שגרתי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...