יום שני, 22 בינואר 2018

החיים ומה שלבשתי – שלי גרוס

ליבי גרנות בנאי היא לא עורכת האופנה שהייתי מצפה – בלי בגדי מעצבים מגוחכים, כמעט בלי איפור ואוהבת לאכול ולא רק חסה. האם היא תצליח לשרוד בעולם האופנה גם אחרי גיל 40 או שהעולם שייך לצעירים?

15/09/2015
החיים ומה שלבשתי – שלי גרוס

הוצאת כתר, 209 עמ’


אני לא בלוגרית אפנה וגם לא ממש מבינה בזה. אני לא מאלה שגם עוקבות באדיקות אחרי מדורי אופנה ומחפשת מה חדש ומה אסור ללבוש בשום פנים ואופן.
אני אוהבת בעיקר נוח - רצוי נוח מחמיא ויפה אבל חשוב הנוח.
עולם האופנה נראה לי תמיד משהו מעבר להשגתי (מה עוד שאני בקושי 1.57 מ' לפי המדידה האחרונה ) ואנשי עולם האופנה נראים לי תמיד כאלה שיש להם עוזרים לכל דבר שהם צריכים, והם בטח לא צריכים להכין את הילדים לבית ספר ולהשכיב אותם בערב, ובטח לא לרוץ מחוג לחוג כמו רובינו הנשים "הרגילות".
ליבי גרנות בנאי היא דווקא ההפך ממה שהצטייר לי על עולם האופנה - היא עורכת מדור האופנה בעיתון יוקרתי ונחשבת כאחת הטובות בתחומה אבל היא גם אמא לשני ילדים חמודים שלא מפסידה את אסיפות ההורים, נשואה ליונתן שהקים חברת סטרט-אפ ונאלץ לצמצם במשכורת שלו, היא לא מתאפרת בטח לא לפי הסטדנרטים שמצפים מאשת אופנה מצליחה והיא לא מידה 36 ואפילו לא 38 וגם לא תמיד זוכרת לצבוע את השורשים. והכי חשוב - בגדי מעצבים לא תמיד עושים לה את זה, בקיצור אשה כלבבי.
העורכת הראשית של העיתון פורשת וכולם בטוחים שליבי היא זו שתחליף אותה. כולם כולל ליבי עצמה. יום לאחר חגיגות יום הולדת 40 מתבשרת ליבי דרך הפייסבוק שלא רק שהיא לא קיבלה את התפקיד אלא מי שכן קיבלה זו היא טלי רביץ נבות - האויבת הגדולה של ליבי שלבושה תמיד בבגדי המעצבים הכי בולטים וכנראה גם לא נוחים.
טלי כמובן מנסה למרר את חייה של ליבי שעל פי החוזה אסור לה לפטר אותה. היא מביאה איתה עוזרת - בחורה צעירה בשם צללית עוד דמות ססגונית במיוחד שמנסה למצוא את דרכה בעולם האופנה.
ספר קליל וכיפי לקריאה על מה שמתרחש מאחורי הקלעים של עולם האופנה - אולי הצעירים והצעירות הם כביכול השולטים אבל אין כמו חוכמת חיים וגם גיל 40 לא חייב להיות הסוף בעולם הזה.
אני התאהבתי בליבי - לא נשברת למוסכמות ולא מוותרת על האמת שלה והאמת שדי ריחמתי על טלי - לדעתי היא מהאנשים שחיים ברשת מלייקים שהם מקבלים ומעבר לכך אין להם באמת חיים.

ספר מקסים לא רק לאוהבי ואוהבות האופנה





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...