יום שלישי, 23 בינואר 2018

חטופה - צ'רלי דונלי

שני נערות נחטפו באותו לילה. אחת הצליחה לברוח והשניה נעדרת כבר יותר משנה. ספר מתח סוחף מהפרק הראשון ועד לסוף המפתיע


חטופה - צ'רלי דונלי
ז'אנר - מתח
384 עמ', הוצאת מטר


לפני יותר משנה נעלמו במסיבת חוף שתי נערות, ניקול קאטי ומייגן מקדולנד. מייגן הצליחה לברוח לאחר שבועיים אבל ניקול מעולם לא שבה. כעבור שנה להעלמות הספר שכתבה מייגן הופך לרב מכר וסיפורה נחשב כסיפור הצלחה מעורר השראה. מייגן לא מרגישה מעוררת השראה או שניצחה במשהו. היא רק רוצה שיעזבו אותה בשקט אבל כל מה שהיא עושה רק גורר עוד תגובות ועוד אנשים שרוצים את קרבתה.
ד"ר ליוויה קאטי מתמחה ברפואה משפטית. כנשאלה מדוע היא מעוניינת להצטרף דווקא להתמחות זו, היא מספרת את הסיפור על אחותה. ניקול קאטי נעדרת כבר יותר משנה וליוויה בטוחה שלא רחוק היום בו הם יקבלו טלפון שמצאו את גופתה והיא קווה שמי שיטפל בה ידע לתת להם תשובות. היא רוצה להיות מישהי כזו, מישהי שאכפת לה לא רק מהגופה אלא גם מהאדם שאותה גופה הייתה.
גופה מגיעה לחדר המתים ולידיה של ליוויה. לכאורה מדובר במקרה של צעיר שהתאבד בקפיצה מהגשר וטבע. אבל לאט לאט ליוויה מגלה שזה ממש לא המקרה. זיהוי הגופה מביא לגילוי פרטים אפלים מעברה של אחותה הנעדרת. ליוויה מתחילה לחקור ולנסות להבין מה קרה לאחותה בשבועות שלני העלמותה ומגלה שהיא כלל לא הכירה את הנערה שאחותה הפכה להיות.
במקביל מייגן יודעת שהספר שנכתב בשמה הוא שקר אחד גדול. היא מנסה להיזכר בעזרת הפסיכיאטר שלה בעוד פרטים מאותם שבועיים, ויודעת שהתשובה נמצאת אי שם במוחה. הבזקי הזיכרון שהיא חווה במהלך הטיפול מרמזים על מה שקרה לה אך היא אינה מצליחה להגיע לנקודה שהיא יודעת שקיימת, ואינה מצליחה לגלות מי חטף אותה.
שני הנשים הצעירות, ליוויה ומייגן מתחילות לשתף פעולה במטרה להבין מה קרה לניקול באותו לילה ומדוע מייגן הצליחה לברוח וניקול עדיין לא חזרה. במקביל נערות נוספות ממשיכות להעלם וההשערה שיש קשר בין כל המקרים הולכת וגוברת.
במהלך הספר נשזרים כל מיני רמזים לזהות החוטף אבל אני מודה שממש לא ציפיתי למה שמתגלה בסוף הספר.
ספר מתח מצויין ומפתיע מאד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...