יום שני, 22 בינואר 2018

ההתערבות – אורנה לנדאו

לצעירים קל להתערב. מה כבר יש להם להפסיד? רק את העתיד, והוא רחוק כל כך. אבל כשאישה בגיל העמידה מתערבת עם מישהו מתוך דחף נעורים טיפשי להוכיח משהו, זה דבר אחר לגמרי. חיים שלמים עומדים על הפרק. החיים שלה, שהיא משליכה בקלות דעת, כלאחר יד”

02/02/2016
ההתערבות – אורנה לנדאו
הוצאת כנרת זמורה ביתן 288 עמ’

ז’אנר: פרוזה מקור


כמה פעמים אמרתם משהו שאח"כ הצטערתם אבל הבנתם שאת הנעשה אין להשיב? סביר להניח שלרובכם זה קרה אבל למיה גיבורת הספר, אמירה קטנה ואומללה עשתה הרבה מעבר למה שהיא התכוונה.
מיה חוגגת 45 ובעלה יואב מזמין אותה לארוחת ערב. כשמתברר לה שהוא התכוון לארוחת ערב ב"קפה קפה" בקניון היא מתאכזבת (מי לא הייתה מתאכזבת) ומאז כל דבר שהוא עושה או אומר במהלך הערב רק מרגיז אותה. יואב כמובן לא שם לב ואומר לה שעכשיו היא הגיעה לגיל שברור לו שלא תעזוב אותו לעולם. במילים אחרות הוא אומר לה : "אני לוקח אותך כמובן מאליו כי אף אחד לא ירצה אותך..."
מיה מציעה לו התערבות - הם ייפרדו לשלושה חודשים כדי לבדוק מי באמת יוכל למצוא אנשים אחרים. למחרת בבוקר כשיואב כולו בהתרגשות ואורז כדי לעבור לסטודיו שלו, מיה כבר לא כל-כך בטוחה שהיא רוצה את ההתערבות אבל כשהיא רואה את ההתלהבות של יואב היא מבינה שהיא חייבת להוכיח לו.
מכאן מתחילים החיים החדשים של שניהם - מי יצליח יותר ומי פחות ומה יגלה כל אחד על עצמו ועל מחויבותו לנישואים.
האם הנישואים יכולים להחזיק מעמד לאור התערבות כזו והשלכותיה? אני נוטה להאמין שרק בספרים זה יכול לעבוד, וסיפור כזה במציאות לא באמת היה עובד.
הספר שוטף וכיף לקרוא אותו וגם מסקרן - מסקרן לדעת מי מצליח ובאיזה מחיר. האם ההתערבות תגבה מחיר כבד של סיום הנישואים או שלהיפך - רק תגבש אותם יותר?
יש ספרים שגורמים לך לחשוב ואולי לשנות בעקבותיהם משהו בחיים הפרטיים שלך - אז הספר לא גרם לי להציע לבעלי התערבות שכזו ואני מניחה שגם לכם הוא לא יגרום, אבל כן היה כיף לקרוא אותו.
מתאים גם לימים חורפיים עם כוס קפה/תה/שוקו חם וגם לחופשות - לשבת עם הספר על שפת הבריכה/ים וליהנות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...