יום שני, 22 בינואר 2018

בית הברזל – ג’ון הארט

מייקל מנסה לברוח מעברו אבל אחרי 20 שנה נראה כי העבר מתחיל להשיג אותו. ספר מתח מצויין שלא תוכלו להניח מהיד

28/02/2016
בית הברזל – ג’ון הארט
ז’אנר: מתח
הוצאת כנרת זמורה ביתן

464 עמ’


ספר מתח מעולה מעולה מעולה!
הוא לא רק ספר מתח אלא גם ספר אקשן, גנגסטרים, קונסיפרציה, פוליטיקה וגם סיפור אהבה - אהבה בין גבר לאישה, ואהבה בין אחים.
המדד אצלינו בבית לספר מתח טוב הוא בעלי. כל ספר שאני ממליצה לו הוא אומר לי "אם אחרי ארבעה עמודים לא קורה כלום אני מחזיר לך". את הספר הזה הוא לא יכול היה להפסיק לקרוא.
אז על מה הספר - "בית הברזל" הוא השם של בית היתומים שבו גדלו צמד אחים מייקל הבכור וג'וליאן הצעיר והחלש מבין שניהם.
הגורל גורם להם להיפרד ובעוד ג'וליאן מאומץ על ידי אשת סנטור מייקל מתגלגל לרחובות ומאומץ (לא רשמית כמובן) על ידי ראש המאפיה.
מייקל מצא סוף סוף אחרי 20 שנה טעם לחייו בדמותה של אלנה אך הגורל מתערב שוב וקרבות ירושה בתוך המאפיה מאלצות אותו לברוח עם אהובתו. הוא מחליט לבדוק שג'וליאן מוגן ושראשי המאפיה לא יוכלו להגיע אליו אך הוא מגלה כי שוב עליו לעזור לאחיו שאמנם אומץ על ידי אנשים עשירים אבל לא הצליח לגמרי להשתחרר מהחיים הקשים שעברו עליו לפני שאומץ. מייקל מבין שעליו לחזור לבית הברזל - מקום שנשבע שלא יחזור אליו.
כפי שכבר ציינתי הספר הוא הרבה מעבר לספר מתח רגיל - יש בו הרבה סצינות שכמו לקוחות מסרטי המאפיה - קרבות בין חבורות שלמות וגם סצינות בו הזאב הבודד נלחם כנגד כל החבורה שרוצה להרוג אותו.
הכתיבה מעולה ויש קטעים בספר שמתוארים כל כך טוב שהקורא ממש מרגיש כאילו הוא רואה את הסצינה מול עיניו. יש גם כמה הפתעות בספר אבל לא אספר כדי לא להרוס למי שירצה לקרוא.

יש לקחת בחשבון שאם מתחילים לקרוא את הספר לא בטוח שתוכלו להניח אותו מידיכם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...