יום שלישי, 23 בינואר 2018

בתו של מלך הביצה - קארן דיון

להלנה יש סוד שהיא מסתירה מכולם, אפילו מבעלה. כשרוצח אכזרי במיוחד נמלט מהכלא היא מבינה שרק היא יכולה לתפוס אותו. אחרי הכל הוא אביה והוא זה שלימד אותה איך לשרוד ואיך להרוג

בתו של מלך הביצה - קארן דיון
ז'אנר: מתח
הוצאת הכורסא

הלנה נוסעת הבייתה עם בתה הקטנה ברכב ושומעת דיווח חדשותי שאסיר הנאשם בחטיפה, אונס ורצח, שמרצה מאסר עולם ללא אפשרות חנינה, נמלט ומסתובב חופשי. הרוצח הוא אביה של הלנה והיא זאת שהכניסה אותו לכלא.
אביה, ג'ייקוב הולברוק חטף את אמה כשזו הייתה בת 16 והחזיק אותה בשבי יותר מ 12 שנה. במהלך השנים נולדה הלנה שלא ידעה ולא הבינה שהיא חיה במצב מיוחד. הם חיו בבקתה שג'ייקוב פלש אליה, מוקפת ביצה, ללא מים זורמים או חשמל. הלנה למדה לקרוא מחוברות ישנות של נשיונל ג'יאוגרפיק והאנשים היחידים שהיא דיברה איתם במשך כמעט 12 שנה הם הוריה.
כשהיא שומעת את ההודעה על בריחתו היא מבינה שהיא היחידה שיכולה למצוא אותו ולעצור אותו. הוא לימד אותה לצוד ולחיות בביצה והיא חייבת לעצור אותו לפני שהוא יצליח לחטוף ולהורג שוב.
במהלך הספר אנחנו חווים יחד עם הלנה את הילדות המיוחדת שהיא עברה ואת הקונפליקט שקיים בה - ג'ייקוב הוא אביה ולימד אותה כל מה שהיא יודעת, אבל הוא גם סדיסט ונרקסיסט ואם היא לא תעצור אותו הוא לא יהסס להרוג אותה ולנסות שוב הפעם עם בנותיה.
כשהלנה הייתה בת 18 היא עזבה את בית סבה וסבתה, שינתה את שם המשפחה ועשתה הכל כדי שהתקשורת לא תמצא אותה. היא בחרה באנונימיות ואפילו לבעלה לא ספרה על עברה וכי בעורקיה זורם דם של רוצח שפל. עכשיו, עם בריחתו של אביה אין לה ברירה והיא מקווה שהדבר לא יפריד ביניהם. היא בטוחה שכשבעלה יגלה הוא ירחיק אותה מבנותיה אבל בינתיים עליה לדאוג שאביה לא יגיע אליהן קודם.
כפי שציינתי במהלך הספר אנחנו מלווים את הלנה בזיכרונות ילדותה, זכרונות שלא תמיד פשוטים לקרוא. יש כמה סצינות בהם אנחנו הקוראים מבינים שג'ייקוב אמנם אביה ואוהב אותה, אבל הוא קודם כלל חושב על עצמו. הוא מעניש גם אותה (ולא רק את אמה) כשהיא ממרה את פיו והעונשים שלו יכולם להיות מאד אכזריים. לא תמיד הספר קל לקריאה ולעיתים הרגשתי שאני חייבת לעזוב אותו קצת כדי להרגע, אבל די מהר חזרתי אליו כדי לראות האם הלנה תצליח לחמוק ממנו שוב.
ספר מתח מצמרר ולא פשוט אבל בהחלט מצויין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...