יום שלישי, 23 בינואר 2018

הנערה בקרח - רוברט ברינדזה

נערת זוהר יפהפייה נרצחת וגופתה מתגלה בצד הדרומי של העיר, היכן שנערות כאלה לא אמורות להיות. איזה סודות אפלים מסתירה הנערה שבקרח? ספר מתח משובח


הנערה בקרח - רוברט ברינדזה
ז'אנר - מתח
382 עמ', הוצאת רימונים


גופת צעירה יפהפיה נמצאת באגם קפוא בלב לונדון. אנדריאה דגלאס-בראון הייתה נערת זוהר. אביה לורד בבית הנבחרים והיא ואחיה הם "ילדי קרנות נאמנות", וכל חייהם ידעו לקבל בדיוק מה שהם רוצים. היא הייתה מאורסת לג'יילס אוסבורן שעתיד להפוך להיות אחד היורשים הגדולים בבריטניה, והכל נראה וורוד מתמיד. אז מה היא עשתה בדרום לונדון ולמה היא נרצחה?
אריקה פוסטר היא לא הגיבורה האולטימטיבית. היא שדופה, אפרורית משהו, עקשנית מאד, לא אוהבת שמסיטים אותה מכיוון החקירה שלה, ולא אוהבת שמסבירים לה איך לנהל את החקירה.
היא מגיעה לנהל את החקירה לאחר חופשה מאולצת של כמה חודשים. במקרה האחרון שלה היא איבדה כמה שוטרים שהיו תחת פיקודה כולל את בעלה והדבר הותיר בה לא מעט צלקות.
לאט לאט מתגלה שאנדריאה לא הייתה הבחורה המושלמת כפי שהוריה וארוסה רוצים להציג לתקשורת, אך ככל שאריקה מנסה לגלות יותר נדמה כי היא מתרחקת יותר ויותר מגילוי הרוצח.
היא נתקלת ביותר ויותר איומים על הקריירה שלה ומבינה שהיא מתקרבת לפתרון הרצח. הבעיה היא שגם הרוצח מבין שהיא מתקרבת אליו ומנסה לחבל בחקירה בכל דרך אפשרית.
האם אריקה תצליח לפתור את הרצח לפני שהרוצח יגיע לקורבנות נוספים ואולי אף אליה?
שמתי לב שבספרות המתח הבריטית (לפחות באלה שאני קראתי) הדמות הראשית היא לא דמות פוטוגנית במיוחד. היא חכמה, חדה וישרה אבל לא פוטוגנית. לעומת מתח ברוב הספרים האמריקאיים (שוב כמובן באלה שאני קראתי) ששם הגיבור או הגיבורה יכולים להיות גם דוגמנים לפי הדרך בה הם מתוארים.
אז הגיבורה שלנו כאמור לא פוטוגנית במיוחד לפי התאורים אבל בהחלט דמות ראויה לחיקוי - לא מוותרת על האמת שלה ועל הדרך שלה עד לסוף. הסוף הטוב או הסוף המר? כדי לדעת את התשובה תצטרכו לקרוא את הספר
הספר מאד מותח והיו פרקים שלא יכולתי להניח מהיד ומודה שהסוף הפתיע אותי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...