יום שני, 22 בינואר 2018

איקטוס (ICTUS) – אלי אבידר

05/07/2015

הנער יארניס מגיע לחצרו של האציל יוראוס בעקבות נישואיה של אמו האלמנה לאותו אציל. הנישואים היו עסקת חליפין - יוראוס ידאג לה ולבנה ובתמורה יקבל את אדמותיהם שנמצאות באיזור אסטרטגי ומבוקש מאד ליד נמל הפריקה ומושלמות לבניית המחסנים הדרושים לעסקיו של יוראוס.
יארניס מקווה להשתלב בחצר האחוזה כשווה לבניו התאומים של האציל אך המציאות טופחת על פניו ביום הראשון להגעתו כאשר התאומים מבהירים לו מה מקומו האמיתי ומפלים בו את מכותיו.
היחד שבא לעזרתו הוא עבד יהודי בשם יואיר שהגיע לקיסרות הרומאית מהגליל הרחוק. יואיר לוקח אותו תחת חסותו ומלמד אותו ענווה מהי וכיצד עליו להתחיל מלמטה כדי שאביו המאמץ יכיר בו ויעריך אותו.
לאט לאט בעזרתו של יואיר, רוכש יארניס את הערכתו של אביו המאמץ עד כדי כך שהוא מיעד לו לנהל את עסקיו אך ליארניס תכניות אחרות. הוא מעוניין להצטרף לצבא הרומאי להלחם לצד הטובים בלוחמים. כשאביו מבין שלא יוכל להניאו הוא עוזר לו להתקבל ללגיון הנחשב ביותר איטליקה I.
יארניס מתחיל בתור חייל פשוט אך עד סוף האימונים נהפך למפקד כיתה. הוא מלמד את חייליו מבנה מיוחד ושונה מהמבנה הרגיל של החייל הרומאי, ומביא אותם לניצחון בקרב ובמלחמת האזרחים כולה. הדבר כמובן מאיץ את קידומו במהלך השנים עד לפסגת הצבא הרומאי. ברוב דרכו הוא מלווה גם על ידי העבד יואיר שלו הוא חייב הרבה.
הספר מתרחש בתקופתו של הקיסר קומודוס עד לסיום תקופתו של הקיסר ספטימיוס סוורוס (תחילת 200 לספירה).
למרות שהספר מלא בפרטים היסטוריים הוא קריא ומרתק במיוחד לאוהבי התקופה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...